Opdracht: Medewerker Gebruikersondersteuning Werkplekbeheer (ICT) (Rotterdam)

Wij zijn op zoek naar een medewerker gebruikersondersteuning werkplekbeheer (ICT) in Rotterdam.

Functie : medewerker gebruikersondersteuning werkplekbeheer (ICT) (2x)
Regio : wisselende locaties in Rotterdam
Start : begin augustus 2024
Inzet : 40 uur per week
Einddatum : dinsdag 31 december 2024
Optie op verlenging : geen
Uurtarief : EUR 38 – EUR 43 (maximaal) inclusief (reis)kosten
Vragen : uiterlijk maandag 3 juni 2024 tot 14.00 uur
Aanbieden : uiterlijk donderdag 6 juni 2024 tot 14.00 uur
Interviews : maandag 17 juni 2024

 

Opdracht

Jij bent van optimale dienstverlening aan gebruikers van diverse ICT-middelen. Door jouw kennis en expertise in te zetten weet jij oplossingsgericht knelpunten aan te pakken. Zo kunnen gebruikers zorgeloos weer verder werken, zowel vanuit huis als vanuit een kantoor. Er ligt meer dan genoeg werk voor je klaar en daar weet jij wel raad mee.

Als medewerker ICT-dienstverlening werkplekbeheer ben jij verantwoordelijk voor de tweedelijnsondersteuning aan gebruikers van de voorzieningen van diverse ICT-middelen.  Je voert werkorders uit waarbij je de noodzakelijke technische handelingen aan de werkplekken verricht met het doel ze voor de gebruikers beschikbaar te maken. Ook ondersteun je gebruikers bij het gebruik van deze apparatuur.

Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden signaleer je proactief zaken t.b.v. optimalisatie van de werkomgeving en knelpunten in o.a. huidige werkprocessen.  Je schroomt er niet voor om verbeteringen aan te dragen. Verder zullen er de komende tijd veel verhuisbewegingen plaatsvinden en is de organisatie bezig met de uitfasering van de thinclient om over te gaan op werken met dockingstations. Ook is er veel lifecyclemanagement nodig op de ICT-middelen die te vinden zijn op de werkplekken. Hier zal de komende tijd de nadruk op liggen.

Kandidaat

In jouw rol als medewerker gebruikersondersteuning werkplekbeheer is het essentieel om je werk kritisch en accuraat uit te voeren. Deze functie heeft echter ook een belangrijk verbindend element in zich. Dit maakt het beheersen van social skills als netwerken en samenwerken, minstens zo belangrijk. Het is van belang dat je zowel schriftelijk als mondeling communicatief vaardig bent. Daarnaast neem jij een proactieve houding aan, wat bijvoorbeeld naar voren komt bij afspraken die voortvloeien uit overleggen en weet je zaken om te zetten naar acties. Je bent doortastend, analytisch ingesteld en kan goed sparren. Je bent in staat om het overzicht te maken en te houden. Je bent pragmatisch, oplossingsgericht en kan snel handelen als de situatie dat vereist. Je beschikt over een gezonde dosis drive, enthousiasme, intelligentie en leergierigheid. Je werkt goed en graag samen en bent bereid te helpen wanneer je team je nodig heeft. Verder ben jij een positieve en energieke professional met een flinke drive om te leren en ontwikkelen. En het verschil kan maken in de uitvoering van de werkzaamheden.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-3 opleiding;
  • Je beschikt over 4 maanden ervaring als werkplekbeheerder/werkplekspecialist, opgedaan in afgelopen 5 jaar;
  • Je beschikt over de basiskennis van netwerken in het kader van troubleshooting van de devices en de daarbij behorende troubleshoot(s);
  • Je bent in het bezit van een geldig rijbewijs B, vermeldt dit op je cv.

Wensen

  • Je hebt ervaring met de servicemanagementtool TOPdesk;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring, waaronder werkervaring in een projectmatige werkomgeving.

Klant

Rotterdam heeft de grootste ICT-afdeling in gemeenteland. Honderden collega’s houden zich dagelijks bezig met het beheren, beveiligen en (door)ontwikkelen van alle ICT-dienstverlening. Zowel binnen de organisatie als in de stad. We werken met de meest geavanceerde technologieën om Rotterdam beter en innovatiever te maken, om flexibel op die dynamiek in te kunnen spelen.

Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega’s en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie ‘het concern’ genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega’s van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT’ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementenorganisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.

Curriculum vitae (cv)

Een cv van maximaal 5 pagina’s A4 in het Nederlands in Word-formaat. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Overig

  • Thuiswerken n.v.t. voor deze functie;
  • Geen zzp’er.

Bedankt voor het lezen en hopelijk heeft deze opdracht je geïnspireerd!

Als je een geschikte kandidaat bent of hebt, die voldoet aan alle eisen en aan (bijna) alle wensen, dan ontvang ik graag zo spoedig mogelijk het volgende:

  • cv in Nederlandse taal in Word-formaat zonder bedrijfslogo;
  • volledige naam zoals in paspoort of ID-kaart staat vermeld, woonplaats en geboortedatum;
  • genoten opleiding inclusief diploma wel of niet behaald met jaartal diploma;
  • relevante werkervaring, competenties, overige vaardigheden en referenties;
  • tarief (inclusief reiskosten) en beschikbaarheid (uur per week en datum);
  • vermelding vakantieplannen, geplande cursussen en examens;
  • schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant.

 

Schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant. Onze contactgegevens vind je hier of solliciteer direct via het formulier.

Direct solliciteren

Recente berichten

Door op verzenden te klikken ga je akkoord met onze privacy statement. Profdesk slaat jouw gegevens op voor een of meer specifieke doeleinden met betrekking tot de diensten van Profdesk.

Profdesk © 2024 | gerealiseerd door De Digitale Marketing Specialist | Privacybeleid