Wat doet een werkplekbeheerder precies?

Werkplekbeheerders van Profdesk weten als geen andere hoe ze ICT-gebruikers moeten ondersteunen en adviseren. Vooral op het gebied van hardware en software staan ze hun mannetje. Wat ze precies doen? De werkplekbeheerder is de sleutelfiguur tussen systeembeheer en de servicedesk, en concentreert zich voornamelijk op het installeren en configureren van werkstations, randapparatuur en software op de werkplek. In veel gevallen spelen mobiele telefoons en tablets ook een grote rol. Dankzij de werkplekbeheerder kunnen de gebruikers op de werkplek er ongestoord gebruik van maken. Doen er zich problemen voor? Dat kan natuurlijk altijd. In dat geval zorgt de werkplekbeheerder ervoor dat de kwestie zo snel mogelijk wordt opgelost.

Over welke vaardigheden beschikken de werkplekbeheerders van Profdesk?

Werkplekbeheerders van Profdesk zijn communicatief vaardig en beheersen de Nederlandse taal in woord en geschrift. Ze zijn MCSA en ITIL gecertificeerd en hebben aantoonbare werkervaring met operationele ITIL processen, zoals incident- en wijzigingsbeheer. Ze bezitten ruime kennis van Microsoft Office 365 en Windows 10 en hebben de nodige ervaring met ITIL, Active Directory en registratietools. Daarnaast beschikken ze over de nodige knowhow op het gebied van TCP/IP protocollen, bekabeling infrastructuur en Wireless netwerken. Ze zijn stressbestendig en proactief en beschikken bovendien over een klant- en resultaatgerichte instelling.

Opleidingen & Trainingen

Werkplekbeheerders hebben een mbo-diploma ICT niveau 3 of 4 op zak. Ervarenen werkplekbeheerders hebben aantoonbare werkervaring met operationele ITIL processen, zoals incident- en wijzigingsbeheer.Aangezien werkplekbeheerders van Profdesk ook met enige regelmaat onderweg zijn is een Rijbewijs B verplicht. Om up tot date te blijven doen de werkplekbeheerders regelmatig cursussen. Ruime kennis van Microsoft Office en ervaring met ITIL en Active Directory worden dan aangevuld met kennis over diverse registratietools, zodat de werkplekbeheerder zijn takenpakket kan uitbreiden.

Relevante opleidingen

Mbo ICT-beheerder

Hbo ICT-beheerder

Read more

Wat doet een servicedeskmedewerker?

Profdesk biedt al ruim twintig jaar de beste IT specialisten. Zo beschikken we onder andere over zeer gespecialiseerde servicedesk medewerkers die voor zowel bedrijven als de overheid kunnen worden ingezet.

Wat ze zoal doen? Servicedeskmedewerkers zijn het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en zorgen ervoor dat de inkomende aanvragen, problemen of storingen op waarde worden geschat en – indien nodig – bij de juiste afdelingen (intern of extern) terechtkomen, zodat het probleem vervolgens opgelost kan worden. Onze service medewerkers participeren gemotiveerd in projecten en diverse opdrachten en zorgen er tevens voor dat (eind)gebruikers op juiste wijze worden ondersteund. Dit kan telefonisch, per e-mail dan wel middels instant messaging.

Over welke vaardigheden beschikken de service medewerkers?
Goede servicedesk medewerkers zijn taalvaardig en beheersen de Nederlandse en Engelse taal. In sommige gevallen biedt Profdesk ook medewerkers die andere talen machtig zijn, zoals Duits, Frans, Spaans of Italiaans. Tevens beschikken de servicedeskmedewerkers over analytische en technische vaardigheden (basiskennis van hardware, software, netwerken, switches, modems, firewalls en TCP/IP) en de juiste communicatieve eigenschappen. Ze werken graag in teamverband en hebben de knowhow om met intern personeel op niveau te communiceren. Klanten verschaffen ze heldere uitleg over technische zaken, en in het geval van lastige klanten, blijven ze te allen tijde correct. Druk is nooit een probleem. Ze blijven rationeel denken en houden ook in stressvolle situaties hun hoofd koel.

Opleidingen & Trainingen servicedeskmedewerkers
De servicemedewerkers van Profdesk beschikken in de meeste gevallen over een mbo-opleiding ICT niveau 3 of 4. Ze hebben daarnaast basiskennis over de inrichting van beheerprocessen binnen ICT-organisaties en software en applicaties voor de benodigde ondersteuning, rapportage en documentatie.

Relevante opleidingen

  • Mbo ICT-beheerder
  • Mbo Servicedeskmedewerker
  • ITIL foundation (Training)

 

Read more

Vacatur: Senior Netwerkbeheerder

Wij zijn op zoek naar een Senior Netwerkbeheerder voor onze klant in regio Rotterdam. Startdatum is 2 januari 2020, voor 36 uur per week. De opdracht voor 3+ maanden met optie tot verlenging. Ben jij of ken jij een geschikte kandidaat? Lees dan hieronder verder.

 

De organisatie

De gemeente is als stad en organisatie volop in ontwikkeling. De gemeentelijke organisatie is een intensief en ambitieus veranderproces gestart. Kern daarvan is het ontwikkelen van een organisatie die nodig is om toegerust te zijn voor de enorme opgaven waar de gemeentelijke organisatie voor staat. Een gemeentelijke organisatie waarin slagvaardig wordt samengewerkt, zowel binnen als met partners buiten de organisatie. Een organisatie waarin medewerkers zich optimaal uitgedaagd, gestimuleerd en ondersteund voelen om duurzaam het beste van zichzelf te geven en zich gepassioneerd en gedreven in te zetten voor het realiseren van de afgesproken prestaties.

 

De afdeling

De afdeling Informatie & Facilitaire Voorzieningen (I&FV, bestaande uit de teams Informatiebeheer, Informatiemanagement, Facilitaire Voorzieningen en ICT) kent de komende jaren meerdere grote ontwikkelopgaven.

 

Functieomschrijving

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het beheren en ontwikkelen van de continuïteit van de datacommunicatie en netwerkinfrastructuur.

 

De werkzaamheden houden o.a. in:

  • Dagelijks beheer en onderhoud van de netwerkinfrastructuur.
  • Analyseren en oplossen van complexe incidenten en problemen
  • Het draaien van projecten ten behoeve van de optimalisatie van de IT-omgeving.
  • Contact onderhouden met leveranciers en externe partijen.
  • Toetsen van het netwerk op gebied van veiligheid en efficiëntie.
  • Up to date blijven van de nieuwste ontwikkelingen, en deze implementeren in het reguliere beheer en onderhoud. Denk hierbij aan nieuwe producten, netwerkcomponenten en functionaliteiten.
  • Bijhouden van documentatie.

 

Functie-eisen:

  • Minstens een IT-gerelateerde HBO-opleiding.
  • Meer dan 3 jaar werkervaring in een soortgelijke netwerkbeheer functie.
  • Certificering op het gebied van Cisco CCNP, Juniper JNCP, Huawei HCNA, HCNP  of soortgelijk.
  • Je kan analytisch te werk gaan en haalt energie uit technische uitdagingen.
  • Ervaring met / kennis van routeringsprotocollen, firewalling (OSPF), Fortigate, LAN (OSI Layer 2&3), Wireless LAN en Security.
  • Persoonlijk ben je communicatief, een teamspeler en sta je stevig in je schoenen.
  • ITIL en Prince2 gecertificeerd
  • Ervaring met Agile werken is een pré

 

 

Als je een geschikte kandidaat bent of hebt, die voldoet aan bovenstaand profielschets, dan ontvang ik graag zo spoedig mogelijk het volgende:

1) blanco cv in Nederlandse taal in Word zonder balken, kop- en voetteksten, logo’s, tabellen, etc..

2) voor- en achternaam, woonplaats en geboortedatum

3) genoten opleiding inclusief diploma wel of niet behaald met jaartal diploma

4) relevante werkervaring, competenties, overige vaardigheden en referenties

5) tarief en beschikbaarheid (inclusief status eventuele overige intakes)

6) vermelding vakantieplannen, geplande cursussen en examens

7) schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant

Read more

Vacature: Projectleider ICT regio Roosendaal

Voor onze klant in de regio Roosendaal zijn we op zoek naar een Projectleider ICT voor 36 uur per week. Startdatum is  6 januari 2020. De opdracht is tot begin juli 2020 met optie tot verlenging. Ben jij of ken jij een geschikte kandidaat? Lees dan hieronder verder.

In 2021 betrekt onze klant een nieuwe locatie. De huidige locatie wordt daarvoor gerenoveerd. Dit vraagt onder meer om een nieuwe ICT-infrastructuur en een andere inrichting van werkplekken.  Ook gaat de klant aan de slag met mobile device management en het vervangen van de telefooncentrale. Als projectleider ICT ben je verantwoordelijk voor de opzet en succesvolle uitvoering van deze ICT-projecten. Jij zorgt  dat projecten soepel  worden uitgevoerd en de juiste mensen beschikbaar zijn. En natuurlijk vergeet je daarbij ook de communicatie naar de gebruikers niet. Dit doe je onder andere in nauwe samenspraak met de ICT-partner. Dit is een jong ICT-bedrijf, ontstaan uit een samenwerking tussen verschillende gemeenten. Zij nemen sinds augustus 2015 het ICT-beheer en ICT-onderhoud uit handen. Als projectleider ICT ben jij ook de centrale contactpersoon. Je bewaakt hierbij de belangen en geeft invulling aan het opdrachtgeverschap. Zo stuur je op de prestatieafspraken en bewaak je de SLA en de PDC waarbij je het opdrachtgeverschap verder professionaliseert en de relatie onderhoudt en uitbouwt.

 

Jouw kracht

  • Je hebt een klantgerichte en flexibele instelling.
  • Je creëert structuur waar die er nog niet is en bereikt hiermee concrete resultaten.
  • Je krijgt mensen zover dat ze doen wat er gedaan moet worden. En natuurlijk steek je ook zelf de handen uit de mouwen.
  • Met de interne klanten communiceer je helder en in begrijpelijke taal over ICT onderwerpen.
  • Voor de leveranciers en partners ben je een professionele gesprekspartner met verstand van zaken.
  • Je beschikt over een HBO+ werk- en denkniveau en een relevante opleiding op het gebied van Informatica en automatisering (bijvoorbeeld HBO informatica) en hebt minimaal 2 jaar ervaring in een projectleidersrol.
  • Verder beschik je over een brede en grondige kennis op het gebied van ICT infrastructuur en-, kantoorautomatisering (Office 365).

 

Arbeidsvoorwaarden

De klant biedt een uitdagende en veelzijdige fulltime functie met veel zelfstandigheid.

 

De gesprekken worden ingepland op donderdag 19 december tussen 11:00 uur en 16:00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.

 

Als je een geschikte kandidaat bent of hebt, die voldoet aan bovenstaand profielschets, dan ontvang ik graag zo spoedig mogelijk, echter uiterlijk maandag 16 december voor 10:00 uur het volgende:

 

1) blanco cv in Nederlandse taal in Word zonder balken, kop- en voetteksten, logo’s, tabellen, etc..

2) voor- en achternaam, woonplaats en geboortedatum

3) genoten opleiding inclusief diploma wel of niet behaald met jaartal diploma

4) relevante werkervaring, competenties, overige vaardigheden en referenties

5) tarief en beschikbaarheid (inclusief status eventuele overige intakes)

6) vermelding vakantieplannen, geplande cursussen en examens

7) schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant

Read more

Vacature: Young Professional webmaster en communicatie regio Breda

Wij zijn op zoek naar een Young Professional webmaster en communicatie in de regio Breda voor 36 uur per week. Startdatum is  2 januari 2020. De opdracht is tot begin mei 2020 met optie tot verlenging. Ben jij of ken jij een geschikte kandidaat? Lees dan even verder.

Onze eindklant zoekt een Young professional die in staat is om twee verschillende projecten op te pakken. Beide projecten vallen in het vakgebied communicatie, maar zijn wel heel verschillend. Voor een van de klanten ga je aan de slag met projecten die betrekking hebben op de website. Maar ook de meer technische aspecten van de site verzorg jij, bijvoorbeeld het beheren van de digitale formulieren die van belang zijn voor de dienstverlening. Dit doe je niet alleen, je schakelt daar waar nodig de juiste professionals in.

De eindklant vraagt je om een brug te slaan tussen de projectgroep BAAS, en de diverse stakeholders die er zijn. Je belangrijkste taak hierbij is al die stakeholders op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien. Hiervoor werk je nauw samen met de product owner en kwartiermaker van BAAS. Wanneer jouw agenda het toestaat dan zijn er nog diverse andere communicatieprojecten die jij kan oppakken, bijvoorbeeld het updaten van de eigen websites.

Wie zoeken wij?

  • Universitair afgerond, raakvlakken met communicatie;
  • Maximaal half jaar geleden afgestudeerd;
  • Je weet hoe een gemeentelijke organisatie is ingericht;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met informatiemanagement;
  • Je weet wat SCRUM is;
  • Het schrijven van teksten gaat je goed af;
  • Je bent in staat om uit een grote hoeveelheid informatie op zoek te gaan naar verbanden en kunt dit om zetten naar heldere teksten.

Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) met screeningsprofiel 11-12-13-41 is verplicht.

Indien u ZZP-er bent, bent u dan bereid deze opdracht via ZZP contractmanagement uit te voeren.

 

Als je een geschikte kandidaat bent of hebt, die voldoet aan bovenstaand profielschets, dan ontvang ik graag zo spoedig mogelijk, echter uiterlijk maandag 16 december 2019 het volgende:

1) blanco cv in Nederlandse taal in Word zonder balken, kop- en voetteksten, logo’s, tabellen, etc..

2) voor- en achternaam, woonplaats en geboortedatum

3) genoten opleiding inclusief diploma wel of niet behaald met jaartal diploma

4) relevante werkervaring, competenties, overige vaardigheden en referenties

5) tarief en beschikbaarheid (inclusief status eventuele overige intakes)

6) vermelding vakantieplannen, geplande cursussen en examens

7) schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant

 

Read more

Vacature: Senior Applicatiebeheerder regio Tilburg (start zo snel mogelijk!)

Wij zijn op zoek naar een Senior Applicatiebeheerder in de regio Tilburg voor 36 tot 40 uur per week. Startdatum is zo snel mogelijk. De opdracht is tot eind maart 2020 met optie tot verlenging. Tarief? Zo scherp mogelijk! Ben jij of ken jij een geschikte kandidaat? Lees dan even verder.

De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van de applicatie- en koppelingenarchitectuur/beleid en voert de regie op de realisatie van de SLA’s met leveranciers gericht op een bedrijfszekere applicatie infrastructuur, inclusief database-omgeving en koppelingen tussen applicaties. Tevens realiseer je de informatievoorziening op strategisch-tactisch-operationeel niveau en andere vormen van output.

De functie bestaat voornamelijk uit de coördinatie van informatie technische taken op het grensvlak van automatisering en informatisering. De functie omvat gevarieerde werkzaamheden (ontwikkeling en ontwerp) en projectleiding over de gebruikers, ontwikkelen van applicaties). Accuratesse is regelmatig vereist bij werkzaamheden als het installeren van hard- en software en het controleren van bestanden. De voor de functie vereiste kennis moet minimaal gelijkwaardig zijn aan HBO, aangevuld met een grondige oriëntatie op de interne automatiseringsinfrastructuur en bedrijfsprocessen en specifiek op de functie gerichte kennis over de automatisering en gebruikte hard- en software.

In deze functie ben je bij het indelen van de eigen tijd gebonden aan deadlines. Je stelt daarbinnen zelf prioriteiten. Je bepaalt zelf de aanpak van projecten. Hoge mate van initiatief in het werk is vereist. Je contacten met management, collega’s en leidinggevende op je eigen en andere afdeling en met gebruikers in de gehele organisatie zijn gericht op informatie-uitwisseling en het oplossen van technische problemen. Ze zijn van belang voor de voortgang van je eigen werkzaamheden en die van anderen.

Fouten of onzorgvuldigheden in het werk (bijv. bij de ontwikkeling van het ICT-beleid en testen van nieuwe applicaties) kunnen leiden tot stagnatie in de voortgang van de werkzaamheden, interne en externe irritaties en flinke financiële schade. De kans op het tijdig ontdekken en herstellen van de fouten berust voornamelijk op zelfcontrole.

Werkzaamheden

  • Je ontwikkelt en realiseert, binnen de kaders van de ICT-strategie, een visie en beleid op integratie van applicaties inclusief een meerjarenplan en de architectuur, rekening houdend met de behoeften uit de organisatie en vertaalt deze naar uitgangpunten en kwalificaties voor de integratiesoftware, leveranciers en business software.
  • Je voert de regie op de door leveranciers te leveren prestaties conform de overeengekomen SLA’s en plant, coördineert en monitort voortgang en kwaliteit van projecten.
  • Je draagt zorg voor de beveiliging van de applicatie-infrastructuur.
  • Je levert input voor en geeft advies over het jaarplan van het team.
  • Je actualiseert, ontwikkelt en implementeert de applicatie-infrastructuur inclusief de applicatiecomponenten en documenteert de technische systeeminformatie, gericht op het realiseren van de afgesproken performance.
  • Je beheert en bewaakt de performance van de applicatie-infrastructuur, lost problemen op en draagt zorg voor standaardisatie van procedures en werkwijzen.
  • Je bewaakt de autorisatiestructuren op applicatie- en module-niveau, conform de organisatierichtlijnen en adviseert over de toepassing en uitvoering ervan.
  • Je bent op de hoogte van afspraken met leveranciers op het gebied van applicaties (inhoud van de SLA’s) en bewaakt of diensten conform afspraak worden geleverd
  • Je houdt contact met en bent aanspreekpunt voor de procesexperts en proceseigenaren.
  • Je bent bekwaam met scripting (gebruikt bestaande applicaties om handelingen te automatiseren)
  • Je treedt op als projectadviseur en projectmedewerker op het gebied van technisch applicatiebeheer en informatievoorziening.
  • Je wisselt kennis en diensten uit binnen samenwerkingsverbanden.
  • Je documenteert wijzigingen in applicaties, zodat veranderingen bekend en traceerbaar zijn.
  • Je vervaardigt handleidingen en werkinstructies voor collega’s en gebruikers.
  • Je leidt collega’s en gebruikers op en zorgt voor ondersteuning
  • Je houdt jouw eigen functionele kennis op peil en zoekt naar nieuwe ontwikkelingen en technologieën op het vakgebied.

 

Wanneer je een geschikte kandidaat bent of hebt, die voldoet aan bovenstaand profielschets, dan ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk, echter uiterlijk dinsdag 3 december 2019, het volgende:

1) blanco cv in Nederlandse taal in Word zonder balken, kop- en voetteksten, logo’s, tabellen, etc..

2) voor- en achternaam, woonplaats en geboortedatum

3) genoten opleiding inclusief diploma wel of niet behaald met jaartal diploma

4) relevante werkervaring, competenties, overige vaardigheden en referenties

5) tarief en beschikbaarheid (inclusief status eventuele overige intakes)

6) vermelding vakantieplannen, geplande cursussen en examens

7) schriftelijke toestemming om je cv aan te mogen bieden aan de klant

 

 

Read more

Job offer: IT Manager (Rotterdam area)

For our client in the area of Rotterdam we are looking for a IT Manager.

Position
The IT Manager will be based in the area of Rotterdam and will manage a small IT team (two employees in the area of Rotterdam, two employees in Singapore and two dedicated external staff in India). The IT Manager will also be responsible for managing external IT contractors, IT consultants and implementation partners. Safeguarding close cooperation between the business, the IT department, and our partners is a key aspect of the IT Manager position.

Role and Challenge
We are looking for an experienced IT Manager to be responsible and accountable for the smooth running of our IT systems. The IT Manager will be responsible for improving existing systems and infrastructure, developing growth plans, managing projects and keeping the executive team up-to-date with the latest technologies.

We are looking for someone who can lead the transition from an application management-focused IT team to a professional IT organization capable of deploying and maintaining customer-facing IT solutions. In the past the team has been fully dedicated to support internal systems, some of which have been developed bespoke for our client. However, our focus for the future is on delivering added value to our customers and to differentiate ourselves from our competitors, through data-driven services. In order to develop and support these data-driven services, the IT team requires a customer-focused mindset and a transition from solely facilitating internal software systems towards governing the transition to our client as a digital service provider. This means that the capabilities of the IT team need to grow, as well.

The IT Manager will have several key objectives for the mid-term:
• Define a long-term IT strategy to ensure the continued success of the company
• Manage an update of the database architecture to a new central database that solves the current scattered database structure. This should lead to performance improvements in the (bespoke) IT systems
• Support the business to develop new tools that are customer-facing and help our customers create value. Examples are a Mobile App, Customer Portal, Data analytics solutions that are currently developed with the support of external partners
• Prepare the change from our current infrastructure provider (in Denmark) to a more modern infrastructure environment

Requirements
• A completed Bachelor or Master degree in IT or other relevant field
• Proven working experience as an IT Manager
• Demonstrated leadership experience of managing a team of professionals
• Fluent in English and good communication skills
• Team player
• Hands-On attitude
• Experience with NET; Microsoft Dynamics AX, Database architecture

Our Offer
We provide an interesting and highly responsible position within a leading organization and world leader within the segment. Our employment terms package is excellent to mention. We offer:
• Market-based salary
• Company based bonus arrangement
• Premium-free pension
• 50% Compensation for medical insurance costs
• Minimum of 29 days annual leave

Reaction
For more information about the function, please contact Menno Willemsen at +31 6 518 25 341 via email menno.willemsen@profdesk.nl or us our contactform

Read more

Voorkom laaggeletterdheid: voeg digitale vaardigheden snel toe aan het nieuwe curriculum

We leven momenteel in het tijdperk van de digitale revolutie. Volgens Van Dale betekent dit: “de grote maatschappelijke veranderingen die het gevolg zijn van de brede beschikbaarheid van computers en internet.” Hierdoor loggen we als burger al in met DigiD of als bedrijf met eHerkenning om diverse zaken online aan te kunnen vragen, te verwerken en af te handelen. Betalen doen we anno nu via mobiel bankieren of middels het voldoen van een betaalverzoek via sociale media.

Het gebrek aan digitale vaardigheden is een maatschappelijk probleem dat zo snel mogelijk opgelost dient te worden.

Een groep directeuren heeft een brandbrief aan de tweede kamer ondertekend en slaat daarmee als sector digitaal alarm. Diverse ICT-bedrijven roepen de politiek op om vaart te maken met het toevoegen van digitale vaardigheden aan de lesstof, zoals voorgesteld op Nldigital.nl. Een nieuw curriculum met digitale geletterdheid dat kinderen echt voorbereid op de toekomstige arbeidsmarkt en maatschappij zou er moeten komen. Terecht?

Volgens het wereldwijde platform GitHub is JavaScript samen met HTML en CSS het fundament van ons internet. De meest populaire programmeertalen zijn Phyton, Java, PowerShell, C# en nieuwkomer Go. Welke programmeertalen in de toekomst het meest gebruikt gaan worden is nog onbekend, echter er kan niet vroeg genoeg worden begonnen met het leren te programmeren.

Toekomstbestendig digitaal curriculum 
Hiervoor dient het curriculum aangepast te worden. Het curriculum is een landelijk vastgestelde onderwijsinhoud die al ruim tien jaar niet meer actueel is. Het curriculum bestaat nu uit: Engels/moderne vreemde talen, rekenen en wiskunde, mens en maatschappij, kunst en cultuur, mens en natuur, bewegen en sport en uiteraard Nederlands. Naast burgerschap dient ook digitale geletterdheid te worden toegevoegd, zodat toekomstige generaties goed beslagen ten ijs komen in een veranderende arbeidsmarkt.

Read more
Search