‘Onlangs las ik een aantal interessante artikelen in zowel het FD als het NRC over onder meer de economische ontwikkelingen in 2023. Wat blijkt? Er wordt een licht kantelpunt in het aantal vacatures verwacht.’ Dat zegt Menno Willemsen, oprichter en eigenaar van Profdesk Automatiseringsdiensten. ‘Zo kijkt het CBS in een van de artikelen vooral terug op het eerste kwartaal van 2022 en deze blik is in de lijn met ons whitepaper dat we eerder gedeeld hebben. Het onderwerp? De schaarste van IT-professionals in de markt. Je downloadt het hier.’
Korte samenvatting: terugblik en vooruitblik
‘In beide artikelen wordt, kort samengevat, aangegeven dat het UWV tegenslag verwacht voor 2023: de oorlog in Oekraïne, hoog oplopende inflatie en dalende koopkracht leiden tot economische onzekerheid. Tegelijkertijd is er ook positief nieuws, want waar het aantal vacatures dit jaar waarschijnlijk met zo’n 9 procent stijgt, voorziet het UWV voor volgend jaar een daling met 7 procent’, vervolgt Menno. ‘Als de voorspelling van het UWV uitkomt dan zal er dus tussen nu en 2023 een kantelpunt gaan komen. Maar, ook al komt dat kantelpunt, dan is het nog een behoorlijke uitdaging om aan goede IT-professionals te komen. Deze ontwikkeling is vergelijkbaar met een eventueel kantelpunt in de huizenmarkt: ook al neemt de krapte in de huizenmarkt iets af, dan nog zijn de goede en tegelijkertijd betaalbare huizen niet in voldoende mate beschikbaar. De vraag is simpelweg té groot om aan alle behoeften te voldoen.’
IT-professional vanuit Profdesk beschikbaar
‘Tot slot breng ik graag weer een IT-professional vanuit Profdesk onder de aandacht. Graag stel ik je voor aan Lars, 28 jaar, door de wol geverfd én vanaf 11 juli aanstaande fulltime beschikbaar. Onderstaand vind je alle relevante informatie. Meer weten of snel actie ondernemen? Ook met het oog op de grote vraag uit de markt en de vakantietijd die voor de deur staat? Neem dan rechtstreeks contact met mij op’, besluit Menno.
Diploma’s en certificeringen
Mbo-systeembeheer, ITIL Foundation, training klantgerichtheid en bezig met MS 365 Identity & Services
Werkervaring
Vanaf 2017 tot heden als (skilled) servicedeskmedewerker, bij diverse werkgevers zoals Myforms, Stichting WonenBreburg, Equalit en de gemeente Amersfoort.
Kennis
iOS, Windows 7-10, Microsoft 365, JIRA, TOPdesk, Office 2016/365, SharePoint, Ivanti Automation Manager (RES), Citrix, Clientele ITSM en Webex.
Vaardigheden
Beheer en servicedesk (5jr.), trainen van gebruikers (2jr.), (virtueel) serverbeheer (2jr.), programmeren (1jr.), Intune (1 jr.) en testen (1jr.)
Persoonlijkheid
Analytisch, communicatief, energiek, flexibel, loyaal, oplossingsgericht, sociaal en stressbestendig.
Beschikbaarheid
Per maandag 11 juli, voor 40 uur per week beschikbaar op basis van fulltime detachering.
Regio
Gorinchem