Welke certificeringen heeft een servicedeskmedewerker?

Werk je reeds als servicedesk medewerker of overweeg je een carrière als
helpdeskmedewerker? Voor deze functie wordt meestal MBO werk- en denkniveau
gevraagd. Hoewel een specifieke opleiding niet altijd nodig is, bestaan er wel speciale
opleidingen voor de functie van servicedesk medewerker. Zo kun je de opleiding ICT
Helpdesk- en Servicedesk Medewerker (MBO) en de opleiding Servicedesk
Medewerker ICT (MBO) volgen. Ben je al servicedesk medewerker en wil je jouw
waarde vergroten als IT-Professional? In dat geval doe je er verstandig aan een aantal
certificaten te behalen.

Certificering servicedesk medewerker
De servicedesk medewerker is werkzaam bij de afdeling servicedesk ICT. De
servicedesk is een centrale afdeling bij een organisatie, zoals een ICT-organisatie of
facilitaire organisatie. Deze afdeling lost bijvoorbeeld storingen aan computers op en
regelt de installatie van applicaties en programma’s. De afdeling servicedesk kun je
wel vergelijken met een helpdesk. Het verschil met een helpdesk is alleen dat bij een
helpdesk enkel problemen gemeld worden en deze vervolgens door anderen in de
organisatie opgelost worden. De dienstverlening van de servicedesk biedt meer en
biedt bijvoorbeeld ook direct hulp bij problemen.

Modern Desktop Administrator
Wil jij je als servicedesk medewerker profileren met verschillende certificaten? In dat
geval is met name de Modern Desktop Administrator onmisbaar op je cv. Deze
certificering bestaat uit twee trainingen: MD-100 – Windows Client is de eerste, en richt
zich zoals de naam al zegt, met name op het besturingssysteem Windows: de laptops
en desktops. De MD-101 is Managing Modern Desktops: deze training gaat voor een
groot deel over Intune en het werken van verschillende apparaten, binnen en buiten
het netwerk, binnen en buiten de cloud.

Enterprise Administrator Expert
Elke certificering staat uiteindelijk goed op je cv natuurlijk, want daarmee laat je
zien dat je door wilt leren en beter wilt worden in je vak. Specifiek kun je denken aan
het vervolg op eerder genoemde certificering, Enterprise Administrator Expert. Deze
certificering bestaat uit twee trainingen: MS-100 en MS-101. Met de Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert certificering leer je hoe je evalueert, plant, migreert
en je Microsoft 365 services onderhoudt. Met deze certificering kun je onder andere:

– Aantonen dat je gekwalificeerd bent om te werken als Expert Administrator
– Microsoft 365-services ontwerpen en implementeren
– Je waarde als IT-professional een boost geven.

Profdesk © 2024 | gerealiseerd door De Digitale Marketing Specialist | Privacybeleid