Profdesk biedt al ruim twintig jaar de beste IT specialisten. Zo beschikken we onder andere over zeer gespecialiseerde servicedesk medewerkers die voor zowel bedrijven als de overheid kunnen worden ingezet.

Wat ze zoal doen? Servicedeskmedewerkers zijn het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en zorgen ervoor dat de inkomende aanvragen, problemen of storingen op waarde worden geschat en – indien nodig – bij de juiste afdelingen (intern of extern) terechtkomen, zodat het probleem vervolgens opgelost kan worden. Onze service medewerkers participeren gemotiveerd in projecten en diverse opdrachten en zorgen er tevens voor dat (eind)gebruikers op juiste wijze worden ondersteund. Dit kan telefonisch, per e-mail dan wel middels instant messaging.

Over welke vaardigheden beschikken de service medewerkers?
Goede servicedesk medewerkers zijn taalvaardig en beheersen de Nederlandse en Engelse taal. In sommige gevallen biedt Profdesk ook medewerkers die andere talen machtig zijn, zoals Duits, Frans, Spaans of Italiaans. Tevens beschikken de servicedeskmedewerkers over analytische en technische vaardigheden (basiskennis van hardware, software, netwerken, switches, modems, firewalls en TCP/IP) en de juiste communicatieve eigenschappen. Ze werken graag in teamverband en hebben de knowhow om met intern personeel op niveau te communiceren. Klanten verschaffen ze heldere uitleg over technische zaken, en in het geval van lastige klanten, blijven ze te allen tijde correct. Druk is nooit een probleem. Ze blijven rationeel denken en houden ook in stressvolle situaties hun hoofd koel.

Opleidingen & Trainingen servicedeskmedewerkers
De servicemedewerkers van Profdesk beschikken in de meeste gevallen over een mbo-opleiding ICT niveau 3 of 4. Ze hebben daarnaast basiskennis over de inrichting van beheerprocessen binnen ICT-organisaties en software en applicaties voor de benodigde ondersteuning, rapportage en documentatie.

Relevante opleidingen

  • Mbo ICT-beheerder
  • Mbo Servicedeskmedewerker
  • ITIL foundation (Training)